4. Wojskowy Szpital Kliniczny z Polikliniką SP ZOZ
ul. Rudolfa Weigla 5, 50-981 Wrocław
NIP: 899 222 89 56
mgr Katarzyna ŻYTNIEWSKA
|
![]() |
WAŻNE!!!
Z uwagi na bezpieczeństwo pacjentów oraz zagrożenie zakażeniem koronawirusa COVID-19 4. Wojskowy Szpital Kliniczny do odwołania zawiesza wszystkie przyjęcia interesantów w sprawie skarg i wniosków.
Skargi i wnioski można przekazywać za pośrednictwem tradycyjnej poczty oraz korespondencji elektronicznej. Dbając o Państwa zdrowie i bezpieczeństwo, zalecamy ograniczenie osobistych wizyt niezwiązanych bezpośrednio z leczeniem. W godzinach pracy gabinetu można dzwonić pod nr telefonu 609 558 883. Liczymy na Państwa zrozumienie i odpowiedzialną postawę w sprawie przestrzegania powyższych zasad.
------------------
Pełnomocnik Komendanta ds. Pacjenta zgodnie ze swoimi kompetencjami czuwa nad przestrzeganiem praw pacjenta w placówce, wskazuje tryb postępowania, jeśli te prawa są naruszane, udziela odpowiedzi na skargi i pytania pacjentów oraz interweniuje w ramach 4. WSKzP.
Główne zadania Pełnomocnika:
Zespół ds. Etyki
W szpitalu działa zespół ds. etyki, który powołany został na potrzeby pracowników, pacjentów oraz ich rodzin. Do podstawowych celów zespołu należy m.in: promowanie zachowań i standardów etycznych wśród pracowników Szpitala, rozwiązywanie problemów o podłożu moralnych i etycznym, reagowanie na zgłaszane przypadki nieprzestrzegania kodeksu etyki obowiązującego w 4WSzKzP, kodeksu etyki lekarskiej oraz kodeksu etyki pielęgniarki i położnej, a także rozwiązywanie problemów etycznie wątpliwych w relacji osoba wykonująca zawód medyczny - pacjent oraz w relacji pomiędzy pracownikami.
Pacjenci i ich rodziny mogą uzyskać kontakt z Zespołem ds. Etyki poprzez:
Pracownik socjalny 4. WSK - Aleksandra KIERSZ
Pracownik socjalny pomaga hospitalizowanym pacjentom, którzy znajdują się w trudnej sytuacji życiowej. Na przykład: nie mają prawa do bezpłatnych świadczeń opieki zdrowotnej, są dotknięci niepełnosprawnością, przemocą lub bezdomnością.
Skargi i wnioski
Skargę lub wniosek można złożyć ustnie lub pisemnie w imieniu własnym, innych osób, a także w interesie społecznym. Skarżący ma prawo żądać pisemnego potwierdzenia jej przyjęcia.
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez szpital lub pracownika, naruszenie obowiązujących przepisów, regulaminów, a także praw pacjenta. Skargi i wnioski bez podpisu nie będą rozpatrywane.
Skargi i wnioski dotyczące praw pacjenta oraz udzielanych świadczeń w imieniu komendanta 4. WSK przyjmuje:
W sprawach skarg, wniosków i petycji:
Ubezpieczony może również zwrócić się do dolnośląskiego oddziału NFZ - Wrocław, ul. Dawida 2, Dział Skarg i Wniosków, e-mail: skargi@nfz-wroclaw.pl ; tel. 71 7979134; fax: 71 7979112
Pozostałe przydatne adresy:
Rzecznik praw pacjenta: Bartłomiej Chmielowiec, Biuro Rzecznika Praw Pacjenta ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa. Ogólnopolska bezpłatna infolinia 800-190-590, czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8-20.
Przyjęcia interesantów w Biurze: http://www.rpp.gov.pl/kontakt/mozliwosci-kontaktu/